بسیاری از کسبوکارها در سالهای اخیر سراغ روشهای تبلیغ در تلگرام رفتهاند و با استفاده از تبلیغات بازدیدی، تبلیغات کلیکی و استفاده از لیستهای کانالهای تبلیغاتی تلگرام قصد تبلیغ محصول یا خدماتشان را دارند. در این مقاله، درباره تبلیغات تلگرام صحبت میکنیم و بهترین کانالهای تبلیغاتی تلگرام را معرفی میکنیم.
تبلیغ در تلگرام مزیتهای زیادی دارد. از جمله این مزیتها، افزایش مخاطبان، آگاهی برند و هدایت مخاطبها به سمت وبسایت و شبکههای اجتماعی دیگر هستند. بهعلاوه، نباید این نکته را هم فراموش کنید که تلگرام یکی از محبوبترین پیامرسانها در ایران است و بیشتر ایرانیها در آن عضو هستند. بنابراین با اجرای روشهای تبلیغات در تلگرام یا استفاده از تبلیغات بدون هزینه در تلگرام، میتوانید به هدف تبلیغاتی خودتان برسید. علاوهبر اینها، کانالها و گروههای متنوعی در تلگرام وجود دارند که میتوانند برای کسبوکارهای مختلف مفید باشند اگر از لیست کانالهای تبلیغاتی تلگرام که در پلتفرمهایی مانند جریان موجود است، استفاده کنید، میتوانید پیام کانال خودتان را به گوش چندین هزار نفر برسانید. البته روشهای تبلیغ در تلگرام فقط برای کانالها نیست. حتی اگر کانال تلگرامی ندارید، میتوانید برای افزایش بازدیدهای سایت و افزایش مشتریها در تلگرام تبلیغ کنید. لازم به ذکر است که شما میتوانی.
روشهای مختلفی برای تبلیغ در تلگرام وجود دارند. تبلیغات بازدیدی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات ساعتی، تبلیغ ثابث، تبلیغ در کانالهای پرمخاطب و تبلیغ با هدف افزایش اعضای کانال تلگرام از جمله این روشها هستند. در این بخش، انواع روشهای تبلیغات تلگرام را توضیح میدهیم.
اگر به دنبال تبلیغ در تلگرام با بازدهی بالا هستید، تبلیغات بازدیدی برای شما مناسب است. شما میتوانید پست تبلیغی را در کانالهای پربازدید منتشر کنید و مخاطب را به کانال خودتان جذب کنید. بهعلاوه، این روش برای تبلیغات سایت، تبلیغ خرید محصول و تبلیغ ثبتنام در رویداد مناسب است. با این کار، افراد زیادی پست تبلیغاتی شما را میبینند و به لینک سر میزنند. تبلیغات بازدیدی بودجه هدفمند و بهصرفهای دارد و به روشی مطمئن انجام میشود. در واقع، از آنجایی که تلگرام بازدید فیک ندارد، میتوانید مطمئن باشید که پیام تبلیغاتی شما به دست مخاطب هدف میرسد.
کال تو اکشن تبلیغات کلیکی، لینکی است که در تبلیغ وجود دارد. این روش تبلیغ باید در کانالهای معتبر انجام شود، چون امکان کلیک فیک در تلگرام وجود دارد. شما میتوانید با هر بودجهای تبلیغات کلیکی را اجرا کنید اگر قصد افزایش بازدید از سایت یا اپلیکیشن را دارید، تبلیغات کلیکی برای شما مناسب است. نکته مهم این است که تبلیغات کلیکی برای افزایش اعضای کانال تلگرامی مناسب نیست؛ چون زمانیکه تبلیغ منتشر میشود، کاربرها روی لینک کلیک میکنند و به عضو شدن در کانال اهمیتی نمیدهند.
اگر میخواهید پست تبلیغ در تلگرام برای همیشه در کانال باشد، میتوانید از روش تبلیغات ثابث در تلگرام استفاده کنید. در صورتیکه به بهترین کانالهای تبلیغاتی پیشنهاد تبلیغ دهید، معمولا به شما پیشنهاد تبلیغات ثابث را هم میدهند. در این روش، پست تبلیغاتی شما در کانال پین میشود و مخاطب همیشه به آن دسترسی دارد. به بیان دیگر، پست تبلیغ شما در بین پیامهای تبلیغاتی دیگر گم نمیشود. از مزیتهای تبلیغ ثابث در تلگرام میتوان به افزایش آگاهی از برند و نرخ بازدید بالا اشاره کرد.
تبلیغات ساعتی در تلگرام مثل تبلیغات ثابث است، ولی در زمان مشخصی منتشر میشود. معمولا این دسته از تبلیغات ۱۲ ساعته یا ۲۴ ساعته هستند. بعد از تمام شدن زمان تبلیغ، پست شما از کانال تبلیغاتی حذف میشود.
یکی از جدیدترین روشهای تبلیغ در تلگرام، تبلیغات اسپانسرشیپ پروکسیها است. بسیاری از کاربرهای تلگرام برای اتصال به این پیامرسان از پروکسیها استفاده میکنند، با وصل شدن به پروکسی، تبلیغات در بالای اپلیکیشن نشان داده میشود. در واقع، با تبلیغات اسپانسری پروکسی، شما میتوانید کانال خودتان را به همه کسانی که از آن پروکسی استفاده میکنند، نشان دهید.
یکی از روشهای تبلیغ در تلگرام استفاده از لیست کانالهای تبلیغاتی تلگرام و انتشار پست در آنها است. این کانالها دنبالکننده زیادی دارند و معمولا هزینه بیشتری برای تبلیغ دریافت میکنند. در ادامه بهترین کانالهای تلگرام برای تبلیغ را معرفی میکنیم.
کانالهای طنز جزو کانالهای عمومی هستند و معمولا مخاطبهای زیادی دارند. یکی از بهترین کانالها با موضوع طنز، کانال «توییتر فارسی» است. این کانال حدود ۵۰۰ هزار عضو دارند و بازدید آن هم بیشتر از ۴۰۰ هزارتا است. تبلیغات تلگرام در کانالهای طنز برای سایتهای فروشگاهی، سایتهای سرگرمی و فیلم و سریال مناسب است.
برای اینکه بتوانید از تبلیغات بهترین نتیجه را بگیرید، به محتوای باکیفیت، تصویر، ویدئو و کال تو اکشن احتیاج دارید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که برای موفقیت در تبلیغات باید هدف از تبلیغ و استراتژی تبلیغاتی کسبوکارتان را در نظر بگیرید. مثلاً، اگر قصد شما از تبلیغ در تلگرام، افزایش بازدید سایت است، حتما CTA یا کال تو اکشن بگذارید. همچنین، بهتر است که فروشگاهها و آنلاینشاپهای اینستاگرامی حتما از عکس و ویدئو در تبلیغات تلگرام استفاده کنند. با این کار، مخاطبان محصولات آنها را میبینند و وارد پیج یا سایت میشوند.
در این مقاله انواع روشهای تبلیغ در تلگرام را توضیح دادیم و بعضی از بهترین کانالهای تلگرام برای تبلیغات را هم معرفی کردیم. اگر میخواهید سایت یا فروشگاه آنلاین خاصی را تبلیغ کنید یا قصد دارید اعضای کانال کسبوکار خودتان را افزایش دهید، میتوانید یکی از روشهای تبلیغاتی این مقاله را با توجه به استراتژیهای تبلیغاتی خودتان اجرا کنید.