از قدیم تا به امروز ما با یک حقیقتی روبهرو بودهایم که هشتگها میتوانند به افزایش و گسترش دسترسی محتوای شما در شبکههای اجتماعی کمک کنند و با وجود اینکه نقش هشتگها در فضای مجازی امروزی کمرنگتر شده، اما همچنان تأثیر بسزایی روی محتوا ایفا میکند. اضافه کردن یک کلمه بعد از # به کپشن یا بخشِ کامنت محتواها کمک میکند تا پست شما در کنار محتواهای مشابه در شبکههای اجتماعی دستهبندی شود. هشتگها در پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام به شما کمک میکنند تا محتوای شما توسط مخاطبان بیشتری دیده شود. جدا از این موضوع، یکی از بهترین راهها برای دیده شدن بیشتر پست، استفاده از هشتگ های پر بازدید اینستاگرام است. در این مطلب از رسانه دیام برد قرار است لیستی از تمامی هشتگ های پر بازدید اینستاگرام را براساس موضوعات مختلف در اختیارتان قرار دهیم و درباره تأثیر هشتگها در اینستاگرام صحبت کنیم.
همانطور که گفتیم، هشتگها به شما کمک میکنند تا به جامعه کاربران بیشتری دست پیدا کنید. با این حال، این تنها مزیتی نیست که هشتگها را در استراتژی بازاریابی اینستاگرامتان قرار دهید. در ادامه به ۵ مزیت اصلی هشتگها برای کسبوکارها در اینستاگرام اشاره میکنیم:
بزرگترین دلیل استفاده از هشتگها، افزایش بازدید و در معرض دید قرار گرفتن است. با کلیک روی یک هشتگ در اینستاگرام، به بخشی از پستهای برتر و آخرین پستهایی که براساس آن هشتگ منتشر شده است، میرسید و کاربرانی که هشتگِ مورد استفاده شده توسط شما را فالو کنند، بهطور مستمر با محتوای شما در بخشهای مختلف پلتفرم مواجه میشوند. جدا از این موضوع، استفاده از هشتگهای منحصربهفرد برند این امکان را فراهم میکند تا کاربرانتان با استفاده از هشتگهای برند، تجربیات خودشان درباره محصولات یا خدمات را بهاشتراک بگذارند و بهنوعی از کسبوکار شما حمایت کنند.
وقتی از هشتگهای منحصربهفرد برندتان استفاده میکنید یا هشتگی جدید براساس موضوعی که میخواهید میسازید، میتوانید کاربران و مخاطبان را تشویق کنید تا از آن هشتگ در استوریها و پستهای خودشان استفاده کنند و از این طریق، تعاملی را میان کاربران و خودتان ایجاد کنید.
رقبای شما چقدر فضای دیجیتال را در بازار شما اشغال میکنند؟ تا چه اندازه در اینستاگرام فعالاند؟ هشتگها به شما کمک میکنند تا ببینید که چه سهمی از پلتفرمهایی مثل اینستاگرام دارید. از آنجایی که شما و رقبایتان از هشتگهای یکسانی استفاده میکنید، تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک میکند تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه استفاده بهتر هشتگها بهدست آورید و تعامل و احساس کاربران در محتوای دیگر کسبوکارها را مورد بررسی قرار دهید.
مشابه کاری که برای جستوجوی کلمات کلیدی در سئو (SEO) انجام میدهید، استفاده از پر بازدیدترین هشتگ های اینستاگرام به شما کمک میکند تا ایدههای محتوایی خوبی پیدا کنید. تصور کنید برای هشتگ #مراقبت_پوست بهدنبال ایده محتوایی هستید. تولید محتوا برای چنین حوزهای چالشهای بسیار زیادی دارد، بهخصوص اینکه ۱.۶ میلیون پست با این هشتگ در فضایی مثل اینستاگرام منتشر شده است. با این حال، فالو کردن این هشتگ و جستوجو در میان محتواهای منتشر شده میتواند ایدههای بسیار خوبی برای تولید یک محتوای منحصربهفرد در اختیارتان قرار دهد و بدین شکل از هشتگ های پر بازدید اینستاگرام به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.
ما ایرانیها ذاتاً غذا دوستیم و به نحوی در صفحه فید یا اکسپلور اینستای هر کدام از ما، محتوایی درباره غذا یافت میشود. به همین خاطر هم هشتگ های آشپزی عموماً محبوبیت بسیار زیادی دارند و استفاده از آنها به رستورانها و برندهایی که در این حوزه فعالیت میکنند، این امکان را میدهد تا بیشتر از قبل دیده شوند. در ادامه به برخی از محبوبترین هشتگهای این صنعت در اینستاگرام اشاره میکنیم:
از فوتبال گرفته تا بسکتبال و حتی تنیس، محتوای ورزشی برای مخاطبانی که عاشق ورزشاند و کاربرانی که هیچ ایدهای درباره آن ورزش ندارند، جذابیت عجیبی دارد. اگر میخواهید محتوایی در حوزه ورزش تولید کنید و بیش از پیش دیده شوید، بهتر است از هشتگهای زیر کمک بگیرید:
در دوران کرونا و بعد از آن، حضور پزشکان در فضای مجازی و فعالیت پیجهای پزشکی و سلامتی در اینستاگرام بیش از پیش افزایش پیدا کرد، بهگونهای که امروزه پزشکان زیادی در پروفایل اینستاگرام خود مشغول به تولید محتوا درباره موضوعات و مشکلات مختلف هستند و به مردم آگاهی میدهند و درباره خدماتشان صحبت میکنند. برای اینکه بتوانید در میان پزشکان زیادی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، بازدید خوبی دریافت کنید، پیشنهاد میکنیم از هشتگهای زیر کمک بگیرید:
محتوای طنز و سرگرمکننده از گذشته تا بهامروز، محبوبیت بسیار زیادی میان کاربران اینستاگرام داشته و دارد و یکی از بهترین پلتفرمها برای تولید و اشتراکگذاری این دست از محتواها، اینستاگرام است. این موضوع رقابت بسیار زیادی را میان بلاگرها و پیجهای مختلف ایجاد میکند چراکه تولید محتوای سرگرمی در این پلتفرم، روزبهروز در حال افزایش است و بهسختی میتوان به بازدید لازم رسید
کسبوکارها در یک دهه گذشته با فعالیت بیشتر در اینستاگرام توانستند به مخاطبان و کاربران بسیار زیادی دست پیدا کنند و لیدهای خوبی برای تبدیل شدن به مشتری بهدست آورند. به همین خاطر هم، تولید محتوا در اینستاگرام به یک امر ضروری برای کسبوکارها تبدیل شده است. اما از طرفی برای اینکه بتوانید بازدید خوبی از محتوای کاریتان داشته باشید، جدا از ایده و اجرای درستِ محتوا، باید هشتگهای بهخصوصی انتخاب کنید. در ادامه به لیستی از محبوبترین هشتگهای کلی در حوزه کسبوکار اشاره میکنیم تا در کنار هشتگهای تخصصی حوزه فعالیتیتان بتوانید از آنها استفاده کنید:
محتواهای مرتبط با بازاریابی در چند سال اخیر محبوبیت بسیار زیادی در شبکههای اجتماعیای مثل اینستاگرام پیدا کرده و آژانسهای تبلیغاتی و ارائهدهندگان خدمات مارکتینگ روزبهروز در حال افزایشاند. به همین خاطر، گرفتنِ بازدید و دست یافتن به مخاطبان و کاربران هر روز سختتر از قبل میشود. در ادامه به لیستی از هشتگ های پر بازدید اینستاگرام در حوزه مارکتینگ و بازاریابی اشاره میکنیم که میتواند روی عملکرد مثبت پیج و محتواهای شما نقش داشته باشد:
استفاده از هشتگها در اینستاگرام مزایای بسیار زیادی دارد؛ از افزایش آگاهی از برند گرفته تا تعامل بیشتر و داشتن یک دیدگاه خوب درباره رقبا. در نتیجه، هشتگها را دستم کم نگیرید و از هر روشی که میتوانید برای پیدا کردن هشتگ مناسب استفاده کنید تا بتوانید محتواهایتان را در دسترس کاربران قرار دهید و تعامل و بازدید بیشتری برای خودتان ایجاد کنید.